כשהטבע והאומנות נפגשים

הכל על מזרקות לגינה

מזרקות מים לגינה

כללים לבניית מזרקות בגינה

לפני שאנו הולכים להתקין מזרקות בגינה אנו צריכים לחשוב ולהגדיר לעצמנו מה אנו רוצים לקבל ממזרקות בגינה. יש מזרקות שמתאימות יותר רק למראה ויזואלי נאה ולא ניתן להיות לידן זמן רב בגלל צליל המים הלא נעים שמפיקות. יש מזרקות שלהפך, עובדות על הרבדים הפנימיים הרגשיים והנפשיים שלנו על ידי השמעת צלילי מים שיוצרים לנו תחושות עמוקות של רגיעה והנאה ורצון רב לרבוץ בהנאה לידן. כמובן שיש גם מזרקות שיוצרות צליל מים של פכפוך שהוא לא הצליל המיוחד שנכנס פנימה לתוכנו אך בהחלט נותן לנו צלילי מים נעימים.
שימו לב צליל המים הוא הדגש הראשוני החשוב ביותר בבחירת מזרקות לגינה שכן אנו נשמע כל העת את צלילי המים של מזרקות הגינה.
דגש נוסף הוא המרחק של מזרקות מפינת הישיבה בגינה ומחלונות הבית וחדרי השינה, יש מזרקות שמשמעיות צליל חזק ואותן אנו נרחיק יותר מ3-5 מטר מפינת הישיבה, מזרקות שמשמיעות צליל נחל מהנה בעוצמה בינונית נתקין במרחק 2-3 מטר וכך הלאה.
שיקולים נוספים כמה אנו מוכנים להשקיע בתחזוקת מזרקות המים, יש מזרקות הדורשות יותר תחזוקה ויש פחות, וכך גם לגבי ברכת המזרקות יש ברכות מושקעות יותר עם צמחיה ודגים הדורשות טיפול רב מול מזרקות עם כלור בלבד עם הרבה פחות השקעה וטיפול.
פרמטרים חשובים נוספים בשיקול מיקום מזרקות הם: שמש רבה, רוחות חזקות ,עצים מלכלכים בסביבה. חיות בר בסביבה, קירבה לכביש רועש ועוד פרמטרים יותר מיוחדים . לכל בעיה יש פתרון בבניית מזרקות ומומלץ להתייעץ עם אנשי מקצוע מנוסים העוסקים כל העת בבניית מזרקות.

מפל מים ביתי מזרקה בגינה
מפל מים לפאטיו מזרקה לגינה

מגמות חדשות בשנת 2020

תמונה רחבה על מזרקות לגינה

בעבר, היצע המזרקות לגינה היו מוגבל ואלמנטי-המים בגינות היו זהים או דומים זה לזה.
בדרך כלל אנשים היו קונים מזרקות עשויות פלסטיק קשיח המיובאות מסין, מזרקות המחקות מפל מים דמוי אבנים, או פיסלון או דמוי כדים. מעבר לכך שמזרקות גינה אלו סובלות מבעיות של בלאי ואורך חיים נמוך, צלילי המים לרוב אינם נעימים וזרימת המים לא מאוזנת. עיקר הבעייתיות נובע מכך שאנו קונים מזרקה לגינה בנקודת המכירה אך מנסים להתאימה למקום אחר שהוא הגינה הפרטית. בדרך כלל כאשר ממקמים את המזרקה שקנינו במקום המתוכנן בגינה, אנו מרגישים תחושת התפשרות וחוסר סיפוק מהתוצאה הסופית. הדבר נובע מכך שהסיכוי שכל הפרמטרים שאנו רוצים ממזרקה ספציפית קנויה יתקימו, הינו נמוך. כיום המגמה השתנתה ואנחנו מחפשים פחות להתפשר ומחפשים מזרקות לגינה שיהיו מותאמות בדיוק מבחינה עיצובית למראה הגינה שאנו מעצבים ויענו גם על פרמטרים רבים כמה שאפשר, כגון התאמה לכיוון השמש, הרוח וכדומה.

איכות ללא פשרות

היום אנשים אינם מתפשרים בבחירת מזרקות לגינה ודורשים מזרקה או מפל מים לגינה שיותאם למקום שלהם ולטעמם ללא פשרות. בעבודתי אני מתבקש להמליץ על מזרקות לגינה שעיצבתי ובניתי בעבר וניתן להתאימן עם השינויים הנדרשים לשטח של הלקוח, או לעצב במיוחד אלמנט מים לגינה שיכלול את מירב הפרמטרים המותאמים ללקוח ולגינתו. בדומה למעצב פנים או אדריכל שלוקח בחשבון שקלול של פרמטרים רבים כולל טעמו של הלקוח, גם מעצב מזרקות לגינה מסתכל על דברים רבים. אני בודק את שטח הגינה: הטופוגרפיה שלו, זויות השמש, התכתבות עם הקירות מסביב, עם הצמחיה ואלמנטים נוספים בגינה, מרחק הצפייה במזרקה מזויות שונות בגינה ומתוך הבית וצליל המים שאוהב הלקוח. קיימים צלילים שונים שנובעים מצורת יציאת המים השונה וכן מצורת זרימת המים על גוף המזרקה. קיימות עוצמות שונות של צלילים המותאמות גם למרחק אשר ממנו רוצים לשמוע את המים: למשל מפינת ישיבה ואפילו מהסלון בבית.

מזרקה לגינה בסגנון מפל מים

מזרקות לגינה יכולות להיות בנויות ממקבץ של אלמנטים יחד או מאלמנט מים בודד, או בצורה הפופולארית והמבוקשת ביותר כיום, מפל קיר מים הצמוד לקיר קיים בגינה. ניתן לקבלו בגדלים שונים לפי בחירה ובמגוון רחב של טקסטורות, צבעים, צורות מים שונות וצלילים שונים.

שילוב של צמחיה בסביבת המזרקה

מזרקות לגינה משתלבות עם צמחיה קיימת או כזו שתישתל בהתאמה, כך שהצמחיה עשויה להיות חלק עיצובי משלים. לכן כמעצב מזרקות לגינה מנוסה אני מתאים את המזרקות לגינה ולגינון סביבה. לעיתים אני גם נעזר באדריכל נוף או מתכנן גינות עימו מתכננים מההתחלה את המראה של הגינה כשהמזרקה הינה חלק ממנה, מה שיוצר מראה יפה והרמוני. השילוב בין מפל מים לגינה לבין צמחיה ירוקה הוא שילוב מנצח. דוגמא לכך היא מזרקה לגינה מסוג מפל קיר מים המשתלב טוב עם קיר ירוק מכל צדדיו, עם צמחיה מיוחדת בחזית המזרקה.

מזרקה לגינה בצורת כדור עם סקולנטים
מזרקות לגינה כדור בזלת
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד